FORHANDLERSHOP
Til kassen
Totalt: 0

Logg inn

Handlekurv / 0 produkter

Handlekurven er tom

Usikker på hvor du skal starte?
Se våre nyheter
TOTALT 0,-

Presentasjon av nytt merke: CASTELBEL Porto

Endelig er Castelbel her!

Det er en glede å introdusere dere til dette fantastiske, nye merkert og produktene vi har gledet oss sånn til.

Castelbel sin historie er en fortelling om dedikasjon og lidenskap. Den er dannet av kjærlighet og omsorg som de legger i det de gjør og kan sees av de som kjøper produktene deres. Det kan oppsummeres på en veldig enkel måte: de tok risiko, møtte motgang og visste hvordan de skulle finne et alternativ som hjalp de til kontinuerlig fremgang og forbedring.

I 1999 ble Aquiles Barros, professor i kjemi ved fakultetet for vitenskap ved universitetet i Porto i 26 år, utfordret til å lage en produksjonsenhet som skulle produsere luksuriøse dufter for et amerikansk merke. Han, med sin nesten foruroligende optimisme, sa "hvorfor ikke?" og resten er historie. Castelbel startet produksjonen sin i år 2000, med bare seks arbeidere og en årlig omsetning på 150 000 euro (ca. 1,5 millioner Norske kroner)

Navnet Castelbel gjenspeiler to ting som er iboende viktig for dem. Den kombinerer navnet på hjembyen deres (Castêlo da Maia, i Stor-Porto) med ordet skjønnhet, som er tilstedeværende i alt de foretar seg.

Det er så mye som kan sies om Castelbel sin historie og hendelsene som har formet merket. Noen vil si at de var heldige som har nådd ut til mer enn 50 land og nå omsatter for over 10 millioner euro (ca. 100 millioner Norske kroner), men de sier de er sin egen lykkes smed.

I 2006 lanserte Castelbel sitt eget merke med duftende kroppspleie og hjemmeprodukter. Denne første linjen med produkter finner du under Ambiente paraplyen.

 

.    .  

 

I 2007 kom Premium-merket Portus Cale tilskuddet til, med mer sammensatte dufter. 

.     

.     

Alt dette mens de fortsatte å produsere aromatiske såper for noen av de viktigste og mest respekterte merkene i verden.

Castelbel har samme ånd som førte til at det portugisiske folket oppdaget nye verdener. Dette har fått dem til å gå en vei for å søke (etter muligheter) og utfordringer (som de aldri avviser).

Hemmeligheten bak suksessen er å virkelig nyte det de gjør og samtidig å verdsette det som virkelig betyr noe: mennesker. Ingenting av dette hadde vært mulig uten deres dedikerte team, som begynte med 6 fryktløse og banebrytende arbeidere. Mot slutten av 2018 talte de allerede over 200, og snart må de flytte til nye og større lokaler.

Mer enn noen gang fortsetter produktene å være inspirert av det idylliske landskapet i Douro River Valley. De fanger opp aromaene, fargene og stemningen i Portugal, et samtidig tradisjonelt og trendy land, hvor den varme solen og det blå havet nærer sjelen og trøster ånden.

Hvis du ikke har prøvd de herlig duftende såpene, duftene til hjemmet og-eller kroppspleieproduktene, kan du bli med på en sansereise og finne ut hvorfor grunnleggeren sa at "vi lager ikke såper, vi lager gaver"!

Book tid med oss på Grini eller sjekk ut alle produktene på www.phika.no.

Klem Tine